arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

Att inte trivas under det man älskar.

Publicerad 2009-10-10 22:49:40 i Allmänt,

Fotboll är mitt liv. Och framför allt det som stärker kärleken är viljan att aldrig tröttna och känna stor trivsel och välbehag. Jag ser nästan alltid fotboll själv, jag förbättrar mina kunskaper och tar del av misstag och lär mig nya saker och ting i stort sett varje fotbollsmatch jag ser när jag analyserar. Jag älskar fotbollsanalytik.
Jag förbättrar kunskaper som en fotbollsspelare, fotbollstränare och en fotbollsdomare.
Det är bara ironiskt att jag just inefattar alla de tre begrepp vilket känns skönt.

Hela jag är fotboll. Punkt slut.

Men det finns också vissa misstag jag gör. Som att titta på fotboll med människor som inte har ett gnugg om vad som sker och försiggår på plan eller är där bara för att psyka en. Två gånger har jag begått de misstagen, den första upplagan av El Clásico 07/08 och Danmark-Sverige nu ikväll.
Eftersom jag alltid gör en analys av hela matchen efter att domaren har blåst för full tid och återskapar minne och går igenom vad som var fel och vad som kunde rättas till brukar det bygga upp ett bättre tänkande för mig.

Ikväll har jag ingen aning om vad som gick fel. Tre tjejer satt och diskuterade annat och när väl frågan om fotboll kom upp var det bland de få gånger jag vände bort blicken från TV-skärmen och valde att delta i diskussionen.

Det slutade nästan varje gång med att jag bara ville storma ut ur rummet eller alternativ två, ta en pistol och avlossa ett skott i pannan på mig själv. Den sista diskussionen kunde jag inte hålla mig, jag avslutade den själv eftersom ordet "Barça" kom med. Ni som känner mig kan ha förstått min reaktion.

Matchen i sig var svårspelad, pissluffarna vann med 1-0 och Sverige är i stort sett borta från VM-slutspel i Sydafrika nästa sommar. Och Manuel Mejuto González dömde, jag hatar den domaren. Så in i helvete också.

Nu måste jag gräva ner huvudet i sanden fram till klockan 08:00 imorgon. Dömer en seriefinal i Division 5 mellan Eriksberg-Göteborgs FF. Det är den sista omgången och Göteborgs FF leder serien med en poäng före Eriksberg. Hönö ligger bara två poäng bakom och två lag går upp. Det laget som vinner matcherna går upp till Division 4.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela