arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

Ibland hatar jag bara Augusti månad. För att sommaren snart är slut.

Publicerad 2010-08-09 14:30:20 i Allmänt,

Värme. Sol. Gröna träd. Varm asfalt. Klarblå himmel. Kvittrande fåglar. Onödigt kvittrande och samtidigt jobbiga fåglar, tillika fiskmåsar. Skrattande, lekande barn. En liten tystnad där vinden fångar upp ens uppmärksamhet och får ansiktet att vända sig rakt mot den starka solen som lyser. Det är sommar. Tills Augusti månad kommer.
Då är den slut.

Jag hatar att tiden går fort, så oerhört fort så att man verkligen glömmer det förflutna under den lilla korta tid som sommaren befinner sig i detta långa land. Regn och gråa, tråkiga dagar brukar vara det som symboliserar en vanlig svensk sommar. Men inte i år. Jag är nöjd. Uppiktigt sagt nöjd med den värme under Juni-Juli, att jag egentligen inte ska klaga. Och det bör jag inte. Men på något sätt gör jag det ändå.
Jag tror att det är en typisk livsstil i detta långa land. Att man ska klaga, på allt. Man är aldrig riktigt nöjd. Men om det hade vart ett genomsnitt på -20°C dagligen hade jag klagat på att jag vill ha värme, och om vi vänder på det - +20°C dagligen hade jag önskat mer kyla. Det är bara så. Deeesååå.

***

Fotbollssäsongerna drar snart igång igen, lika snabbt som de tog slut så återupptogs dem. Nu var det ett litet VM-slutspel som kanske påskyndade vänte-processen i och med att vi inte direkt "längtade" till våra ligor som vi annars hade gjort om vi bara hade suttit i Juni månad och bara hört skit-rykte efter skit-rykte. Nu är det bara några veckor kvar tills alla ligor är igång. Helt sjukt.

Men samtidigt tar ligorna i Sverige slut, men å andra sidan - är de verkligen så åtråvärda?

***

En till detalj om hur fort det går. Lika snabbt tog skolorna slut, och om än fortare kommer de igång igen. Hoppas ni alla har haft en underbar sommar. Ska jag vara ärlig, så har detta vart den sommar jag kommer ihåg som mest. Hemma i Åby där allting är frid och fröjd. Just exakt som det ska vara.

Jag hatar ändå Augusti, även om jag fyller år den 20:e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela