arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

En underlig premiär för Slaget-laget.

Publicerad 2010-02-10 18:55:53 i Allmänt,

En taggad teknik-klass samlades i Aktivitetens A-hall denna onsdagsförmiddag för att ta sig an laget som ska slåss för Fässbergsgymnasiet i Slaget om Innerstan. Taggade och kaxiga var dem, de ville ha krig. De har inte tränat alls överhuvudtaget som lag men det har vi gjort.
Det slutade 19-3 till oss efter fyra perioder. Inget annat än bra siffror.

● Jetmir saknades idag och som om vi inte hade problem nog uppstod det flera underliga situationer innan match. Hur skulle vi formera anfallet med endast Bishwan som tillgänglig striker? Detta var bara början. På femton minuter stressade jag mig som att jag skulle missa alla världens bussar och tåg inne i A-hallen.

● För det första när jag kom fram så hade super-idrottsläraren Jan med det härliga leendet (när han vill le) suttit mig i en knepig sits där jag plötsligt hade en kille från IVIK till mitt förfogande. What? Och Jan yrkade om att han skulle spela i mitt lag.
C'mon man! Ja, min granne från Afghanistan fick ursäkta, för super-Janne trodde att det var skollaget som skulle spela. Han nekades till spel lika mycket som hans landsmän nekas till en fest hos rasister.

● Ljudet på uppvärmingen tog lång tid att komma igång, så sportchef El-Chehabi fick lösa problemet.

● Uppvärmningen var riktigt dålig och där hade jag behövt min kollega Saeid, men han svek inte sina polare och spelade istället i motståndarlaget. Till nästa match är han med mig.

Självkritik: Bytena i matchen var dåligt gjorda och jag ska allt komma på en bättre lösning nästa gång.

Men matchen hade självklart några goda punkter...

● Poya kom sent (inte förvånad), men att han åt mat 25 minuter innan avspark och att han gjorde en bra match dessutom är bara sjukt och man frågar sig hur i helskotta hans mage fungerar.

● Rickard släppte in tre mål, vilket är klart godkänt. Han gjorde dessutom ett par sköna räddningar.

● Christian fick ta på sig ett mål i safety-rollen. Han löser det till nästa gång.

● Bishwan gjorde fem mål - precis det som han ska göra. Mål.

● Viggo gjorde en bra match där hans roll på högersidan passade honom väl och det syntes att han trivdes.

● Ari Ahmad var stabil matchen igenom men kunde ha vart mer precisare i sina avslutsmoment.

● Jaklöv var sjuk och spelade - väldigt bra också.

● Anel fick en grovt otacksam roll från mig genom att spela forward. I början kom han helt fel, så fel det bara går att komma. Men till slut satt det för mini-Džeko som kom in i det rätt fint, speciellt när han bytte position flitigt under matchen med en ytter och förvirrade motståndarförsvararna.

● Chorro the waterboy räddade nog grabbarnas liv under pauserna genom att göra det han ska göra - vara waterboy.

Allt som allt var det en godkänd match från laget. Det var lite småfel här och var, men sådant går det att bli bättre på och under träningarna ska vi lösa det. Känner att vi behöver jobba mer på försvarsmomenten under träningen men också lite passningar. Anar jag box-försvarsträning och passningsräkning till onsdagen efter sportlovet?

Tror att jag är färdig nu...
...nej just det! Pascal satte ju mål på Rickard. Ett väldigt kliniskt avslut också som han är nöjd med. Blir det daaaaaa ikväll?

Okej, där tog jag i. Han avgjorde inte direkt Champions League-finalen.

Tack till publiken som kom. Alla ni tio personer i publiken var viktiga att ha med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela