arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

Skolorna back on track.

Publicerad 2010-03-01 00:11:38 i Allmänt,

Sjuk vecka för grund- och gymnasieelever. Att ha sportlov veckan innan för att sedan komma tillbaka till skolan i måndags, ha en skoldag och få ledigt resten av veckan. Några jublar medans andra inte - och jag fick min träning i Aktiviteten inställd p.g.a. rasrisk. Segt!
Hade faktiskt sett fram emot denna träning, men så blev det alltså inte. Skolorna stängdes av och man fick agera lite kundtjänst åt ungarna i Åby - hela deras fotbollsverksamhet var mer eller mindre avstängd hela veckan från samverkan (spontanfotboll inomhus) till vanliga träningar - både ute och inne.
Men vi drog igång igen i lördags med en skön uteträning där träningens syfte var "press". Bra träning - men varför var det bara 11 spelare med? Dåligt!

***

Snön har definitivt börjat försvinna, och snacka om lättnad när jag ser vissa hus som knappt har snö på taket. Nu är det bara dags för konstgräset att bli skottad - kanske av ett par amibitiösa ungar och en ledare (varför inte jag, har ju ändå inget för mig ändå) som tar tag i det. Ju tidigare jag kan spela på konstgräset desto gladare blir jag. Och tillfredsställd.

Glöm det sista ordet jag skrev.

***

Hade kurs i Gunnilsehallen hela dagen idag. En skön kurs som var inriktad med framför allt målvaktsspel. Lärorikt för mig som hade 0 erfarenhet inom det området innan kursen. Skönt att få lära sig grunder och jobba vidare på det med våra målvakter i 97orna.
Imorgon är det fotbollsworkout i Rävekärrskolan - har längtat som fasen.

Hörs senare
Bona nit
Samandi

EDIT: Mina tankar går till alla offren och till alla familjer i jordbävningskatastrofen i Chile. Descanzo en paz.

Kommentarer

Postat av: Äri Ähmed

Publicerad 2010-03-01 00:31:23

Va inte för glad! Efter måndag ska det bli minusgrader igen hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela