arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

Varför är sportlov så hektiska - även för oss som inte har det?

Publicerad 2010-02-17 11:03:40 i Allmänt,

Det är något med lov när gymnasie- och grundskolorna tar ledigt. Det känns mest i atmosfären att de flesta ungdomar är hemma, trafiken verkar har minimerats, det känns mer för oss som inte går i skolan att allt bara saktar ner på något sätt. Men det som är roligast är att alla våra vänner i gymnasiet och i grundskolan, syskon osv, är tillgängliga. Eller är dem det?

En studie visar att sportlovet är det lovet som är det mest fullbokade lovet för ungdomar. Det är nästintill varje dag man har någonting att göra denna vecka i februari och är faktiskt än mer hektiskt än sommarlovet.
Några reser bort, några hittar på aktiviteter. Sjukt nog är det vintertid och ett ypperligt läge att sitta hemma, men inte för ungdomar som inte kan sitta stilla.
Men hur är det för de som inte har sportlov?

Jo, jag själv har haft en sjuhelvetes vecka. Fredag är den enda dagen jag kan vila, tack och lov, men det är en dag som jag bör ta vara på att inte anstränga mig för mycket. Min lördag kommer att bli den mest hektiska dag, i den mest hektiska vecka - jag någonsin haft.

Vill ni veta mer kan ni hålla utkik här senare i veckan.

**************

Riktigt underbart att Champions League startat igen. Mina maräng-kompisar fick stryk i Frankrike igår - de får ta och resa sig på hemmaplan med ett 0-1 underläge i baken och se till att inte släppa in något mål.
Min gamle vän Ronnie, gjorde mål och hade stor show mot Manchester United igår, tyvärr så mötte Milan ett bättre lag och torskade. Milan måste alltså vinna med 0-2 på Old Trafford i mars. Lätt som en plätt?


Mitt lag spelar ju nu på lördag hemma, och sedan är det tyska Stuttgart på bortaplan nästa vecka. Med sju skador i laget så kan man tänka sig - klarar vi av det?

Det var allt för mig.
Förberedelserna inför min jobbintervju har precis börjat!

Ciao!
Samandi

Kommentarer

Postat av: Äri Ähmed

Publicerad 2010-02-17 13:53:06

Åker vi ut i åttondelen igen hoppar jag av skolan, skaffar Sirwanskägg och joinar de fina äldre männen på bänken utanför systemet!

Postat av: Gab

Publicerad 2010-02-17 16:48:46

Vi är Barca. Vi klarar allt!

Postat av: Äri Ähmed

Publicerad 2010-02-18 00:50:07

med vi menade jag real madrid..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela