arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

Är det inte lustigt att sommaren plötsligt kan komma på en vinterdag?

Publicerad 2010-03-02 22:50:14 i Allmänt,

Sol, men ändå kallt. En klarblå himmel utan moln och en sol som bara sprudlar fullt med sitt klara sken som värmde i den smått kalla vinterkylan. Det är förvisso den andra mars idag, snön bör vara borta men det var den ändå inte. Men på ett ställe var den borta.
Frejaplan.
Och idag, mina damer och herrar och barn och våldtäktsmän. Jag hade återigen förenats med mina adidas f50 och min adidas Europass-boll i 2½ timme på den gröna planen. Lovely.

Fysträningen från igår kändes som att den tog kål på mig dagen efter, all träningsvärk och sträckningar men det var nog okej. Känns som att kroppen börjar adaptera sig till den härliga grundträningen inom fysträning, men det finns ett problem. Har ätit dåligt på de senaste dagarna vilket gör att kroppen kanske inte mår bra.

Måste skärpa mig..

***

Träning imorgon i Aktiviteten. Vi har fyra avbräck, men ersättningsmässigt bör det gå att ordna. Jag själv kommer nog inte att delta om det blir så att vi får fullt lag, men jag kommer att tillbringa större delen av träningen att lära ut vår målvakt Rickard den fina grundträningen jag lärde mig i söndags. Förhoppningsvis sitter det som det ska. Ser fram emot imorgon.

***

Visste ni att...

...cirka 10% av alla ungdomar skippar sin frukost helt på morgonen? Samma studie visar även att de hoppar över skollunchen i vissa fall på samma dag. Mönstret är detsamma i många fotbollslag - några äter en riktigt dålig frukost, andra äter en för liten frukost och ytterligare några spelare äter ingen frukost alls.

Den är ändå "dagens viktigaste måltid", det är vad jag alltid har haft i baktanken och fick lära mig det redan när jag gick i mitt första år i lågstadiet.

Nu blir det vila vila vila inför träningen imorgon.
Ciao!
Samandi

Kommentarer

Postat av: Tobias

Publicerad 2010-03-02 23:10:49

Äh, frukost är överskattat.



btw, kul att du har börjat blogga igen! :) och du hörde inte när jag ropade på dig vid freja...



Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela