arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

Kan vi alla sugas in i ett svart hål? Ja!

Publicerad 2010-03-07 20:31:07 i Allmänt,

Herregud va tiden går fort, inte nog med det att våren kommer med stormsteg, nu när denna sanslöst jobbiga och äckliga vinter är påväg bort och snön smälter sakta men säkert, så tror jag att minsta lilla blundande utgör att sommaren är här. För det är så att tiden är väldigt speciell - inte bara för det att man för det mesta har roligt,  utan det är just det att landet Sverige behöver varmare klimat.

Jag förstår mig ibland inte på vädret, klimatet eller vad ni nu vill kalla det. Varför plåga oss under vårat nya decennium med att ge oss den kallaste vintern någonsin? Jag har fått höra att vinter 1995 var en jobbig period med snö i maj. Maj? Bara inte den här vintern, då är ju någonting fel - verkligen fel.

Vad kan man då definiera tiden som? Ett svart hål skulle jag föredra. Varför?
Tiden är speciell, däribland under vinterns slut och vårens början. Där brukar den gå som mest fortast. Och irriterande blir det när man inte har tålamod. Det känns ibland som att bara minsta lilla blundandet gör att man sugs upp in i detta svarta hål och vips - så är det i mitten av juni och du befinner dig på Sunny Beach och raggar på prostituerade. Seriöst, jag menar verkligen prostituerade. Blinka en gång till och det är höst.
Höst.....

Tiden är speciell, det gäller under "det svarta hålets" period att ta vara på den. Annars står du där och ser löv falla från träden.

***

Mitt Futbol Club Barcelona har problem just nu, och som supporter gäller det att stötta spelarna så mycket som möjligt. Det sägs att man älskar sitt lag som mest när det går dåligt. Och efter att ha vart med om hela 07/08, så får jag faktiskt hålla med.

***

Snart är det Iransk/Kurdiskt nyår. Mellan den 18-21 mars bör man besöka Heden om man ska få en riktig upplevelse. Men vad man ska tänka på är att ha på sig en jacka som man inte använder - ni kommer lukta rejält mycket rök. Fråga alla andra så får ni se.

Återkommer under veckan.
Ciao!

Samandi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela