arminsamandi - för vem annars hade sagt sanningen?

Bara lyssna på mig så garanterar jag er att ni kommer att bli bättre personer.

Alla vägar bär till Rom, eller?

Publicerad 2011-09-03 23:52:18 i Allmänt,

Vi som individer tar olika vägar i livet. Den ena vägen är simpel och enkel för stunden och tilfredställer oss, men alla mynt har två sidor - den andra vägen är raka motsatsen, hård och jobbig men i slutändan lönar den sig.
Dock har de en gemensam faktor. Att man vågar välja.

Livet är hårt, men kan vara underbar när det går bra. Når man framgång ofta känner man aldrig av det jobbiga, livet leker, man är lycklig och allt är frid och fröjd. Men för att nå framgång krävs uppoffring. Och för att offra sig krävs det att man väljer rätt väg. Vad är då rätt väg? Vägen till resultat? vägen till framgång? Ett vinnande koncept?

Att man då kämpar för det man tror på och brinner för?
Att man dag in, dag ut gör det som måste göras för att till slut nå framgång?
Vad händer om man tar den enkla vägen, når man samma resultat ändå?

Frågeställningar och värderingar måste man ta med sig själv för att se vilken väg som är bäst. Vad gynnar mig, vad får jag för fördelar? Vad är bra för mig? Hur kan jag uppnå som mest framgång, hur kan jag göra succé?
Ska jag kämpa eller ta den enkla vägen?

Vilka bör jag lyssna på? Dom som vet hur ett vinnande koncept ser ut, eller dom som tror att dom vet vad de pratar om? Vilka behöver jag runtomkring mig, människor som gör mig bättre som kommer med konservativ kritik, eller människor som klänger ner på mig och slösar min tid?

Vilken väg behöver jag ta, den enkla eller hårda?
Alla vägar bär ju till Rom, eller gör dom verkligen det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela